Com es pot motivar una persona pensant que és una màquina?

He llegit un llibre, bé no l’he acabat, buscant noves orientacions per al tema de la motivació d’equips de persones i m’he trobat amb una filosofia de treball que no m’apanya gens. L’autor li diu “direcció preventiva” i ens fa un resum de la idea:
“El concepte de “direcció preventiva” neix a imitació del manteniment que les màquines necessiten per a funcionar correctament, malgrat que estan fabricades per a treballar i estan en el lloc correcte. Però una breu parada a temps, una revisió rutinària, un lubricant posat en el lloc idoni… pot allargar la vida útil de la màquina i optimitzar-ne el seu rendiment. La direcció preventiva intervé en moments determinats d’un procés per obtindre uns resultats que no s’haveren obtés si no s’havera fet aquesta intervenció.”

Un altre exemple de les perles del llibre: ací dos llistes de coses que passen i que impedeixen que es faça la feina (sempre per culpa dels empleats), tota una llista de recomanacions poc originals que dubte que ningú necessita que li recomanen, per òbvies i poc eficients en el tema de donar autonomia a un equip que depenga de nosaltres. Vindria a ser un “com no deixar ni respirar a la gent per a que faça la feina”.

Abans de començar la feina (els empleats):
A1- No saben què és el que es suposa que han de fer
A2- No saben com fer-ho.
A3- No saben per què ho haurien de fer.
A4- Pensen que els mètodes del cap no donaran resultats.
A5- Pensen que els mètodes d’ells són millors.
A6- Pensen que hi ha alguna cosa més important.
A7- Anticipen una conseqüència negativa per fer-ho.
A8- Problemes personals.
A9- Les limitacions personals dels empleats obstaculitzen el seu rendiment.
A10- Obstacles fora del seu control
A11- Ningú ho va poder fer.

La segona, coses que passen després…
Taula II. Després d’iniciar el treball (els empleats):
D1- Pensen que ja ho estan fent.
D2- Per a ells no hi ha cap conseqüència positiva per fer-ho.
D3- Obstacles fora del seu control
D4- Pensen que hi ha alguna cosa més important.
D5- Reben un castic per fer el que es suposa que han de fer.
D6- Reben una recompensa per no fer-ho.
D7- No hi ha cap conseqüència negativa per a ells pel seu baix rendiment.
D8- Problemes personals.

I ara, com solventar-ho:
Què fer abans d’iniciar el treball (el directiu):
A1- Expliqueu los què es suposa que han de fer.
A2- Comproveu si saben com fer-ho.
A3- Expliqueu los per què ho han de fer.
A4- Convenceu-los de que el mètode que li heu proporcionat donarà resultat.
A5- Si el mètode d’ells no és el correcte, expliqueu los convincentment, per què.
A6- Feu-los saber quines són les prioritats.
A7- Convenceu-los que les conseqüències negatives que ells anticipen (o imaginen) per complir el seu treball no tindran lloc.
A8- Atorgueu el treball encara que l’empleat tinga problemes personals, o en algun cas encarregueu el treball a una altra persona.
A9- Verifiqueu que el treball no està per damunt de les limitacions personals de l’empleat.
A10- Verifiqueu que es pot fer.

I ara, què fer després que s’inicie el treball:
D1- Proporcioneu-los retroalimentació específica i freqüent.
D2- Recompenseu verbalment un alt rendiment específicament i amb freqüència.
D3- Elimineu els obstacles, o proporcioneu als empleats una estratègia per a eliminar-los o superar-los.
D4- Feu-los saber quines són les prioritats.
D5- Elimineu les conseqüències negatives després d’un alt rendiment o compenseu-les amb un reforç positiu.
D6- Elimineu les conseqüències positives d’un baix rendiment.
D7- Useu les conseqüències negatives únicament amb un baix rendiment constant (disciplina progressiva)
D8- Atorgueu el treball encara que l’empleat tinga problemes personals i en algun cas encarregueu-lo a un altre empleat.

Bé, el llibre, per si se’l trobeu per ahí, “Por qué los empleados no hacen lo que se supone deben hacer y que hacer para corregirlo” de Ferdinand F. Fournies

General

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *


¡IMPORTANTE! Responde a la pregunta: ¿Cuál es el valor de 7 9 ?